2012. október 13., szombat

Pompás reggeli

Gombás rántotta itthoni módra
Nem tudom ma melyik orosházi vendéglőben vagy szállóban ehettem volna gombás rántottát, de nem olyan konzerv-ételt, hanem igazit.
Talán egyikben sem, hacsak a séf nem olyan őrült, hogy hajnalban elment volna gombát gyűjteni. Dehát nem ment.
Történt, hogy az elmúlt napokban már volt kevéske csapadék is, s a hosszú száraz idő után ázott a talaj, s nini, lám kijöttek a gyönyörűséges gombák., Kevéske van itt mifelénk, de azok nagy kincsek. A lelőhelyek azok mind titkok. Most csak annyit mondok, hogy ez a gomba egy családi kert gyümölcsösében termett, ahol fű és bokros csalitos részek is vannak. Pompás kis hely. 
Mondja a lányom, hogy van egy csomó gomba a kert aljában a kerítés felé. Ő fél tőlük, pedig szépek. Mondja aztán, mintha szegfű és csipetke lenne, de nem tudja azt biztosan. 
Nohát mondom, megnézem.
Aztán megnéztem, s volt bizony néhány illatos szegfűgomba és jóillatú csiperke, meg egy pereszkét is találtam. Mindjárt meg is ízleltem úgy nyersen, zamatosak és illatosak voltak, s tudtam, hogy a gombát ők nem használják fel, hiába kóstolgattam előttük! Hát elhoztam. Ma aztán egy kis szalonnán dinsztelt hagymán a  szépen megmosott és kicsit feldarabolt gombát megpároltam, aztán rá kevéske só, egy leheletnyi bors (de éppen csak megmutatni, mert tudjon a gomba nagyszerű és egyedi  zamata érvényesülni!), s aztán rá három szép tojás. Én egy szépen felkarikázott retekkel, nejem nálunk termett körtealakú paradicsomszeletekkel és barna kenyérrel befalatozta.
Ez jó nap, csak kellene 3gy kis eső, meg még egy kis meleg, s akkor talán még élvezhetnénk az orosházi gombászkodás minden csodáját. 
Különben jó tudni, ha pénzt teszek mellé, a pesti piacon egy kiló szegfűgomba 3-4000 ezer Ft is lehet. S vendéglőben egy ilyen reggeli is fejenként annyit kóstál. Piacon  Orosházán gombát (mármnint vadon termőt) nem lehet venni, de találni lehet, de aki nem ért hozzá mindenképpen vizsgáltassa meg!
Szóval ilyen volt a mai pompás reggeli, ami egészen felvidított.  Jöhet a szép nap.
Sajnos minden olyan hamar elfogyott, hogy képet már nem tudtam készíteni, de majd megismétlem (remélem!) és pótlom a fotót. De egy képet szereztem.

Nincsenek megjegyzések: