2011. január 11., kedd

Orosházi különleges ételek

Túrógombóc rendhagyóan
Előtörténet: tehéntúró volt itthon, legyen akkor túrógombóc a leves után ebédre. Valójában hamar elkészíthető étel, mert olvastam, hogy a megfőtt grízből is készíthetünk gombócot. Nosza, próbáljuk ki. Nekiálltam a főzésnek, hogy mihamarabb készen legyen. Feltettem egy liter vizet forrni, s közben a túrót egy mélytányérba borítottam, villával jó alaposan puháéra szétdolgoztam. Kerestem a búzadarát, de nem találtam, csak kukoricadarát. Gondoltam megteszi az is, próbáljuk ki.
A fövő vízhez egy csapott kiskanál sót adtam, s öt kávéskanál édesítőt. A kukoricadarát kb. 3 dl folyamatos kavarás mellett a fövő vízbe öntöttem. A lángot csökkentettem, mert elkezdett erősen pöfögni a kása vagy másként puliszkának is mondhatnám.
Alaposan és folyamatosan kavargattam a kását. Pár perc után hozzáadtam a szétmorzsolt tehéntúrót, sazzal is jól elkevertem. A lángot elzártam, lefedtem 5 percre.
Közben olajon zsemlemorzsát pirítottam, amibe meg kell hempergetni a gombócokat.
Kanállal szép galuskákat szaggattam, kicsit nedves kézzel gombócokat formáztam, a prézliben meghempergettem.
Ezzel készen is voltam.
Porcukorral (vagy édesítővel )meghinthető. Tehető rá egy kevéske barack- málna- vagy áfonya lekvár. Mondhatom fenséges, de más is azt mondta. El is fogyott oly gyorsan, hogy fényképet alig tudtam készíteni róla, de még azért sikerült az is.

Nincsenek megjegyzések: