2009. november 28., szombat

Süti az ünnepekre Margótól...

Az Orosházi Nagycsaládosok Egyesülete más egyesületek asszonyaival, leényaival már készülget az ünnepekre. Könnyítésnek küldtek egy ilyen gyűjteményt a tagságnak, amit én is közreadok.
Kekszes krémes
Hozzávalók :
1 cs. kocka alakú háztartási keksz
1,5 cs. vaniliás pudingpor
2 db tojás
7 evőkanál cukor
1 evőkanál liszt
12.5 dkg margarin
7,5 dl tej
fél csomag zselatin
Tepsi alját ( 30*22cm ) kirakjuk a keksszel és a következő krémet tesszük rá :
Krém : A pudingport, a zselatint, a tojások sárgáját, a cukrot, a lisztet egy kevés tejjel csomómentesre kikeverjük. Beleöntjük a tejbe és sűrűre főzzük. Amíg forr, belekeverjük a tojások felvert habját és beledaraboljuk a margarint.
Óvatosan a kekszre merjük ( nem öntjük! ) és kirakjuk a tetejét is keksszel. Másnapra megpuhul és gyönyörűen lehet szeletelni.
Almatorta - sütés nélkül
1 kg alma, babapiskóták, 2 csomag vanilia pudingpor, 4,5 dl víz, cukor, fahéj, citromlé.
Egy kapcsos tortaformát kirakunk jó szorosan babapiskótával.
A lereszelt almát puhára pároljuk 2 dl vízben. A pudinporokat elkeverjük 2,5 dl vízben és az almára öntjük. Sűrűsödésig főzzük. Megédesítjük ízlés szerinti cukorral, fahéjjal és egy kevés citromlevet adunk hozzá. Jól elkeverjük és melegen a piskótára öntjük a felét. Újabb babapiskóta-sor következik ( picit bele is nyomkodhatjuk az almába), majd az alma másik fele. Elsimítjuk és betesszük a hűtőbe megszilárdulni.
Mikor kihűlt felverünk kb 1,5 - 2 dl HULALA tejszínt és vastagon az almára simítjuk. A tejszín tetejére csokit reszelünk vagy csoki tortadarát szórunk.
Pár órát pihentetjük, miután kivettük a tortaformából szépen lehet szeletelni. Nagyon egyszerű elkészíteni, mutatós és nagyon finom süti!

CITROMOS ÁLOM / Illeskrisz recepje, NLC
25 dkg cukrozott tetejű babapiskóta ( mert ez jobban puhul ), 0.50 l tejföl, 0.50 l tejszín, 2 db citrom, 12 ek. cukor, 1 cs. vaniliás cukor
A tejfölt habosra keverjük a kétféle cukorral, belekeverjük a citromok reszelt héját és levét. A tejszínt kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a citromos krémbe. Egy jénai tál alját kirakunk babapiskótával, rákenjük a fele krémet, majd ismét egy sor piskóta jön és a tetejére simítjuk a maradék citromos krémet. Citromgerezdekkel és levélkével díszítjük. Egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Nagyon finom, könnyen elkészíthető sütés nélküli sütemény.
Egyszerű banános süti
Vegyél kicsi kör alakú piskótatallért. Két piskótatallér közé tegyél egy kb. fél cm-es banánkarikát. Középen tűzd össze fogvájóval. Készíts egy sűrű vanília pudingot. Mártsd bele az elkészített, összetűzött banános piskótákat a meleg pudingba és helyezd őket sütőpapírra.
Másnap a legfinomabb amikor megpuhul a piskóta és összeérik a banánnal. Bármilyen pudingba, vagy olvasztott csokiba is mártható.
Gesztenyeszív:
2 cs. gesztenyemassza, 10 dkg margarin, 8 db darált babapiskóta, 1 cs.vaniliáscukor, ízlés szerint kristálycukor kevés vízben felolvasztva, kevés rum.
Ezt a masszát téglalap alakúra nyújtottam és 18 egyforma darabra felvágtam. Egy formát a markomba tettem és a másik kezem hüvelykujjával a közepét megnyomtam. Így alakult ki ez a forma. ( remélem érthetően írtam le )
Utána 3/4 részét olvasztott csokiba mártottam.
Gesztenyés tekercs
A tésztához : 25 dkg darált keksz, 18 dkg margarin, 10 dkg porcukor, 0.5 dl rum, 1 evőkanál kókuszreszelék, 2 kiskanál kakaópor
A krémhez : 25 dkg gesztenyemassza, 12 dkg margarin, 10 dkg porcukor, 1-2 kiskanál rum, kb. 10 dkg csokoládé a bevonáshoz.
Elkészítés : A kekszet a margarinnal, a cukorral, a rummal, a kókuszreszelékkel és a kakaóval összedolgozzuk. Akkor jó mikor a cukor elolvadt benne, szinte össze kell gyúrni.
A felengedett gesztenyemasszát villával összetörjük és a margarinnal, a cukorral, a rummal addig kevergetem amíg a cukor el nem olvad. ( én egy pár másodpercre betettem a mikróba, meglangyosítottam mert így könnyebben elolvadt a cukor és könnyebben össze lehet dolgozni is )
Egy tiszta konyharuhát megvizezünk, kiterítjük, és a kekszmassza felét 20 * 25-ös téglalappá formáljuk, nyomkodjuk. A töltelék felét rásimítjuk, majd a konyharuha segítségével felgöngyöljük. A másik tekercset ugyanígy készítjük el, majd legalább 1 órára hűtőbe helyezzük. Végül a tetejét olvasztott csokoládéval vékonyan bevonjuk. Ecsettel a legkönnyebb vékonyan csokizni.
Konyharuha helyett sokkal egyszerűbb sütőpapírt használni! Arra kinyújtani és azzal feltekerni!
Aki nem szereti a túl édes dolgokat, az ne tegye bele az írt cukormennyiséget mert szerintem túlzottan édes!
Gesztenyés méhkas süti
Hozzávalók : 50 dkg gesztenye massza, 10 dk darált babapiskóta, 1 cs. vaníliás cukor, egy kevés porcukor ( ízlés szerint ) , kb. 2.5 cl rum, kakaópor
Elkészítés : A hozzávalókat a kakaópor kivételével összegyúrom. Egy nagyon kevés részt kiveszek belőle és azt kakaóporral színezem. Először a sötét részt betöltöm a darázs formába, majd a világos részt a kaptár formába. Eltávolítom a formát és végül kör alakú keksz alapra helyezem. Én most zselés piskótatallérra tettem őket.
Ilyen formával készítettem :
A formával kapcsolatos tájékoztatómat megtalálod ezen a linken :
http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=29121851
Kekszes-tejfölös süti
1 nagy pohár tejfölt elkeverek 6- 8 ek. cukorral és egy vaníliás cukorral. Egy tepsibe sorba rakok háztartási kekszet, rá a cukros tejfölt, majd még egy réteg kekszet. Minden keksz tetejére egy banánkarikát teszek és tortazselével leöntöm. Legalább félnapig állni hagyom, hogy a keksz átpuhuljon utána gyönyörűen lehet szeletelni. Egy nagy tejföl, egy kis tepsi sütihez elég.
Megjegyzés : keverhetsz a cukros tejfölhöz áttört túrót, úgy is nagyon finom!
Bármilyen gyümölccsel készíthető, könnyű, finom nyári édesség.
Kókuszdió
Hozzávalók:
A külsejéhez: 2 evőkanál rum; 5 dkg keserű kakaópor; 1 db tojás; 30 dkg darált dió; 20 dkg barna cukor
A belsejéhez: 10 dkg margarin; 10 dkg kókuszreszelék; 10 dkg porcukor
A forgatáshoz: 6-8 dkg kókuszreszelék
A díszítéshez: 15 szem fél dióbél
Elkészítése:
Először a belsejéhez valókat gyúrjuk össze, és 15 egyforma kis golyót formálunk belőle. 15-20 percre a mélyhűtőbe tesszük, hogy a formáját megtartsa.
A külsejéhez valókat addig gyúrjuk, míg a cukor el nem olvad benne, majd nedves kézzel 15 egyforma gombócot formálunk belőle. Két tenyerünk között egyenként kissé ellapítjuk, a közepére egy kókuszos gombócot teszünk, majd újra összegömbölygetjük ugyanúgy, mint amikor szilvásgombócot készítünk.
Kókuszreszelékben megforgatjuk, végül hűtőszekrényben vagy mélyhűtőben dermedni hagyjuk, Tálaláskor forró vízbe mártott késsel félbevágjuk, és egy-egy negyed dióval díszítjük.
Megjegyzés : én a külső részbe nem tettem bele a tojást, helyette egy kis tejjel dolgoztam össze. Ha esetleg lágy lenne a massza, nyugodtan lehet tenni hozzá darált kekszet. Se a külső, se a belső részhez nem tettem hozzá a receptben írt cukor mennyiségét, így nem lett tömény és túl édes.
MORGÓS CSÚCS
Hozzávalók: 10 dkg darált háztartási keksz, 20dkg darált dió, 30dkg porcukor,4 dkg kakaópor, 8 dkg margarin, esetleg egy kevés tej. A forgatáshoz kristálycukor.
A gesztenyés töltelékhez: 25 dkg fagyasztott gesztenyemassza,5 deka porcukor,15deka darált háztartási keksz,10 dkg vaj, egy kevés rum
egyéb: kézi citromfacsaró, befőtt meggy, vagy cseresznye
A kekszet a dióval, porcukorral, kakaóval, tojásokkal, ha kell, egy kevés tejjel összegyúrjuk. nedves kézzel, kb. 25 db kis gombócot formálunk belőle, amiket kristálycukorban meghempergetünk.
A felengedett gesztenyemasszát, a porcukorral, a keksszel, a puha vajjal és egy kevés rummal összedolgozzuk.
A kekszes diógombócokat egyenként egy felfordított citromfacsaró üregébe töltjük, pontosabban inkább csak körben a falához nyomkodjuk hasonlóan ahhoz mikor egy tortaformát bélelünk tésztával. A közepébe teszünk egy magozott meggyet. a gesztenyés töltelékkel pedig teljesen betöltjük az üreget. Ezután (mivel cukorba mártottuk) könnyedén kiütjük a formából. így kapjuk a kis csúcsokat, ami kívül diós, belül gesztenyés.
Megjegyzés: én nem tettem bele tojást, és meglepően könnyen kijött a tészta a citromfacsaróból a cukrozás miatt! Pedig én is féltem, hogy bele fog ragadni. Aki nem szeretné túl édesre készíteni az ne tegye bele mind a 30 dkg porcukrot! Mivel a külsejét is muszáj cukrozni, ezáltal ezt nagyon soknak találtam.
Kókuszgolyó
Hozzávalók : 50 dkg darált keksz, 10 dkg vaj, 2 ek. kakaó, 20 dkg porcukor, 1 mokkáskanálnyi rumaroma, 1 csomag kókuszreszelék, meggybefőtt leve
Elkészítése: A kekszet ledaráljuk, elkeverjük a cukorral, a kakaóval és a szobahőmérsékletű vajjal. A meggybefőtt rumaromával ízesített levéből annyit teszünk hozzá, hogy formálható legyen. Nedves kézzel golyókat készítünk belőle és egyenként megforgatjuk őket a kókuszreszelékben. Fóliával letakarva hűtőszekrénybe tesszük, míg megkeményedik. Egy kevés kávéval még ízesíthető.
Érdemes megvárni, míg jól lehűl és az ízek összeérnek benne!
Puncsos kekszszelet / yvettsz
Hozzávalók:
Háztartási keksz
1cs. rumpuncs pudingpor
1cs. csokoládés pudingpor
25dkg margarin
Cukor
Tej
A pudingokat 4-4 dl tejben, 2-2 ek. cukorral felfőzzük. A margarint ízlés szerinti cukorral /én kb. 15dkg tettem bele, nem szeretjük ha nagyon csömör/ habosra keverjük, elfelezzük, az egyik felét a csokis, a másik felét pedig a puncsos pudingba keverjük.
Egy tepsibe teszünk egy sor, mézzel elkevert langyos tejbe mártogatott kekszet, erre kenjük ( még melegen ) a csokis krémet, újabb sor keksz következik és rákenjük a puncsos krémet. Tetejét megszórhatjuk tortadarával, vagy reszelt csokival.
Sport szelet
Hozzávalók : 50 dkg darált keksz, 4 evőkanál kakaópor, 25 dkg margarin, 20 dkg kristálycukor, 2 dl tej, rum vagy rumaroma
A darált kekszet a kakaóporral összekeverjük.Ezután egy edényben a margarint, a cukorral és a tejjel összemelegítjük annyira, hogy a vaj és a cukor elolvadjon.
Ezt ráöntjük a kakaóporral összekevert kekszre és hozzáadjuk a rumot vagy a rumaromát. Jól összekeverjük a masszát és egy tepsibe vagy jénaiba nyomkodjuk. Én egy 23*24 cm-es formát alakítottam ki belőle.
Nem kell sem sütőpapír, se más alája, simán kijön. Betenni a hűtőbe, míg a csokimáz elkészül. Gőz felett 2 tábla tortabevonót 2 ek. étolajjal felolvasztani, rákenni, hűtőbe rakni és forró vízbe mártott késsel szeletelni.
Megjegyzés : Én csak 1 tábla csokoládét használtam hozzá, mert nem akartam, hogy vastag legyen rajta a csokimáz. Nekem egy kissé leragadt pedig teflonos tepsiben készítettem. Késsel alávágtam, így azért szépen feljött. Aki fél a leragadástól annak azt ajánlom, hogy folpack fóliára nyomkodja rá a masszát.
Nagyon finom és egyszerű recept!
A tepsibe simítva, csokizás elött :
Túrógolyó
-50 dkg túró
-30 dkg porcukor
-ízlés szerint vaníliás cukor
-30 dkg kókuszreszelék
-mogyoró,mandula vagy mazsola
A túrót a porcukorral és a van. cukorral összekeverjük,majd 10 percig állni hagyjuk!
Ezután hozzáadjuk a kókuszreszeléket és összekeverjük.
A masszából kis golyókat formázunk,megforgatjuk kókuszreszelékben.
A golyók közepébe lehet tenni mogyorót,mandulát,vagy az egészbe mazsolát.
Könnyű,nyári édesség,hűtve fogyasztjuk!
Megjegyzés : nem tettem bele a 30 dkg porcukrot mert sokalltam. A kókuszreszelékből is egy kicsivel kevesebbet tettem bele, helyette kevés darált háztartási keksszel készítettem formázhatóvá.

Nincsenek megjegyzések: