2009. október 31., szombat

Orosházi lángosok



Most úgy gondoltam szétnézek Orosházán, hogy hol milyen lángost sütnek. Mindegyiket megkóstolom, képet is készítek és közreadom lángosízlelő tapasztalataimat. De előbb egy rövid kis írás álljon itt a Borsodonlin-ról, s az orosházi lángos dícséretéről.

(Magdika vékonyra nyújtja a tésztát)
Nem csak a nyaralóhelyeken, a fővárosban piacokon, strandokon is jó lángost sütnek - persze nem mindenhol, ki kell fogni! Olvasóink segítenek ebben: egyikük szerint az ország legfinomabb lángosát Budapesten, a Rákospalota-Újpest vasútállomással szemben, a sarki lángossütő házikóban süti egy nagyon kedves hölgy.
Fel is kerestük Katit, aki csöppet sem ijedt meg a kóstolóra érkező kollégától, sőt, büszkén mutatta a választékot. Ő igazodik a fiatalok ízléséhez, sonkát, bacont, virslit, kechupot tesz a lángosra, és a tejfölöst kaporral is kínálja. Árai is kellemesek, a legdrágább is csak 400 forint, gazdag feltéttel. Tóthné Marika a XIII. kerületbe invitált bennünket, egy kis lángossütőbe, Magdikához. Itt családias a hangulat, a vevőkör jórészt ismeri egymást. Magdika szerint a jó lángos titka az, hogy tűzforró olajban süssék, mert akkor nem szívja meg magát, a közepe ropogós lesz, és a széle is átsül.
S még néhány ötlet, nem csak a fővárosból: * Az ország legfinomabb lángosa a Verseny utcai piacon kapható!!! Meg kell kóstolnotok!
* Balatonakarattyán a Lidó strandon található az ország egyik legfinomabb lángosa. Balaton part közelében lakom, ezért sok helyen ettem, de itt a legfinomabb, és évek óta visszajárok.
* A legfinomabb lángost a fővárosi Teleki téri piacon lehet kapni, ez az egyetlen lángosos a piacon! Boldizsár Viktória.
* A legfinomabb lángost a sikondai strandon ettem.
* A Soltvadkerti tón finom lángost ettem Filus Ottilia büféjében!
* Jó néhány helyen megfordultam már életem során, és mindenhol megkóstoltam a szerintem hungarikumnak számító Magyar Lángost. Mindenhol egy kicsit másmilyen az íz, az állag, a feltét. Sok finom lángost ettem, de a legfinomabbat bizonyosan a Berekfürdői strandon. Annyira tökéletes az íze, hogy szinte vétek feltétet kérni a tetejére. Annyira népszerű a fürdőzők körében, hogy a strandon többen is próbálkoztak a sütésével, végül mindannyian feladták. Kóstolják meg Önök is!!!! Mándoki Róbert, Mende
* Prozlik Csaba: ami balatonlellén Kati néni, az itt Orosházán Márti néni! Garantálom, hogy délkelet Magyarország legjobb lángosát itt lehet kapni. Az én kedvencem itt a velős lángos, fűszeresen, enyhén csípősen, mint egy pástétom, úgy van megtöltve és kisütve hmmmmm.
S egy vélemény a borsonline.hu olvasóitól: * Pepi: Elmondanám, hogy Békésen, a Kisfaló büfében is isteni finom lángost sütnek!


Nincsenek megjegyzések: