2009. szeptember 30., szerda

Figyeljünk magunkra az étkezésnél...



Nem mindegy...,
hogy mit, hogyan és mikor eszünk. Ez ősi bölcsesség, eleink ezt nagyon jól tudták, mert az étkezéssel a test életritmusához igazítottak önkéntelenül is mindent. A mai rohanó, zavarodott világunkban is meg kell találni annak a módját, hogy az életritmusunkat szabályozzuk.
No nem akarok én bölcselkedni, de magam is tapasztalom, ha valamelyik napon felborul az étkezési rendem, bizony jönnek a bajok.
Sőt azt is elmondhatom, hogy amióta tudatosan eszem, még az is kialakult, hogy a szervezetem szinte mondja, hogy mit ne egyek, vagy ne olyan módon készítsük el. Így aztán ma már jórészt tudom, hogy vannak nekem való ételek, és vannak ételek, amit jó, ha kerülök. Tulajdonképpen ezen gasztroblogomat is azért indítottam, hogy elmondjam, mennyire fontos a tudatosság, s összegyújtsem a nagyik kipróbált ételeit, mert a szerény magyar konyha egészséges volt. Azt is szívesen teszem, ha olyan ötleteket adok közre, amely a hagyományost, úgymond korszerűsített módon adja közre. Követem:"Mutasd mit eszel, mert az jellemez téged!".
Mindezekért: kerülöm teljes mértékben a gyorsételeket, azon gyári készítményeket, amnelyek tele vannak különféle adalékkal, s vigyázok arra is, hogy ne legyek rabja valaminek az ételek közül. Az éttermi ételeleket is gyakran meggondolom, mert sajnos számos alapanyag tartalmaz olyan adalékokat, ami a tartosítást szolgálja. Ezért bizalmatlan vagyok... Meg azt is el kell mondjam, hogy az éttermi séfek többszörösen bajban vannak a jó és egészséges ételek tekintetében. Így: nincs olyan hiztos piac, ahol minőségi alapanyagokat meg lehet venni. Nincs olyan kereslet az éttermek iránt, (a nyomorúságossá tett országban ez már így van!) meglegyen az a kereslet, ami a megfizethetőséget jelenti. Aztán vannak rossz éttermi tradiciók, de van egy nagyfokú takarékosság (naradék ételek felhasználása néhol), ami valóban szégyenteljes dolog, ezt szavahihető emberek mesélték, akiik a szakmában dolgoztak még nemrég. Hát erről ennyit, de semmi jobbat nem tudnék elmondani a házhoz szállított ételekről is. Az igaz, hogy gyorsan ehetővé tehető a "food" szállítmány, de én mégis tartozkodom tőle.
Nos, így állunk ezen a téren, fáradoznunk kell, ha egészséget akarunk óvni. Ám okos szervezéssel sokminden megoldható. érdemes utána is nézni a dolgoknak, mert ezernyi trükköt lehet megtanulni, ellesni az egészség útját tudatosan követő háziasszonyoktól. Számos ilyen blog van ma már (én is gyűjtöm a jó blogokat, s itt az oldalsávban lehet nézegetni azokat)

Nincsenek megjegyzések: