2009. szeptember 9., szerda

Az ősz színe a sárga - jönnek az ősz ételei

Ezek az ősz színei Gyopároson, Csaba fiam fényképezte még a tavaly októberben. Jól illik ide, mert most már kertben gyönyörűen sárgállanak a körték, kéklik a hamvas szilva, s piroslik az alma. Itt a terített aszztal, a természet sok-sok őszi ajándéka, Isten asztala roskadozik a jóféleségekkel, de az emberek közül sokan ellökik maguktól. NEM TUDOM MILYEN CSODÁRA VÁRNAK.
Az őszről írtam egy igen szép kis bevezetőt, de a fránya technika sutba dobta az egészet. Egyszerűen nem mentette el. Arról filozófáltam, hogy miként tegyük gazdagabbá a téli hűvös napokat, az ősz melege által érlelt gyüömölcsökkel, konzervekkel, fagyasztással vagy éppen száraz fűrészporba vagy homokot  egy ládába helyezve, s azzal vastagon betakarva a gyökérzöldségek is tárolhatók.
De a telefonkapcsolat a szerverrel megszakadt, így hiába mentettem, elszállt minden. Nos majd holna pótolok egy két dolgot, mert készülnek a következőek: aszalt paradicsom, aszalt szilva, paradicsomlé s néhány őszi étel, mint a muszaka, amely arab és mediterán étel, de én Erdélyben ettem, finom volt. Aztán ott van a sokféle lecsó recept, amit nem írtam be, de még tehető el télire lecsó alapanyag (paprika, paradicsom a fagyasztóba).
Ezekre visszatérek. És még le kell írnom egy finom palacsinta receptet is, ahogy nejem készíti, mert az is jó ám.
Szép őszt mindenkinek, kedves Olvasóim,
MÉG ANNYIT, HOGY AZ IZES OROSHÁZA KÖNYVEM MELLÉ, MÉG KETTŐ JÖN:
AZ A HÍRES OROSHÁZI KENYÉR  és az OROSHÁZI DISZNÓTOROK.



Nincsenek megjegyzések: