2013. augusztus 11., vasárnap

Lángos

A lángos megunhatatlan nálam, ha jó!
Viki egyszerű konyhája blogon olvastam (vikikucko.blogspot.hu) az alábbiakat.

Kefíres lángos

Tudom, tudom, tudom már van fönn a blogon két fajta lángos, egy egyszerű gyors, és egy hűtős lángos, de most jött el annak az ideje, hogy csakis a saját magam kedvére állíthassam össze a tésztáját, s ráadásul még a kisütés után is úgy fogyasztottuk ahogyan én szeretem. Egyszerűen, üresen, sósan. Se tejföl, se sajt, semmi, csak egy kis só. Na számomra ez az igazi lángos. (Sajtot, meg tejfölt ehetek bármikor, na de ilyen lángost...............)  Ráadásúl ez is az a kategória, amelyiket hűtőszekrényben jó sokáig el lehet tartani, s mindíg annyit kisütni belőle, ami frissen kell. Ezt a mostani tésztát már 5 nappal ezelőtt kevertem be, de még van egy jó pár napra való belőle.

Ahogy most csináltam:
60 dkg finom liszt
25 dkg rétes liszt
350 g kefír
2 dl hideg tej
4 dkg élesztő
2 tojás
1,5 teáskanál só
csipet cukor
2 evőkanál olaj
Az élesztőt a hideg tejben elmorzsoljuk. A tojást kefírt beletesszük a dagasztógép edényébe, elkeverjük, majd hozzáadjuk a többi összes anyagot. Legvégül a tejben oldott élesztőt.
A dagasztógép összeállít egy nagyon finom, nagyon lágy tésztát. (Ez nálam Kenwood esetében 3-4 perc)
Kelesztőtálat kiolajozzuk, beleborítjuk a megdagasztott tésztát, rárakjuk a tál tetejét és máris mehet a hűtőszekrénybe minimum 4 óra hosszára.
Nálam ez délután készült és csak másnap sütöttem belőle először.


Ebben a tésztában az a szuper, hogy a hűtőszekrényben ráér dagadni, majdnem lelövi a tál tetejét úgy megdagad. S akkor veszek ki belőle és annyit, amennyi egyszerre és frissen kell.
Tegnap négy gombócot kimarkoltam a tésztából, olajos tányéra raktam. Amíg az olaj felmelegedett, addig a tészta is kicsit átvette a konyha melegét.
Bő, nagyon forró olajban sütjük, s egyszerűen csak megsózzuk, s máris fogyaszthatjuk.
Természetesen aki másképp szereti, az kenheti fokhagymás tejföllel, szórhat rá sajtot, ahogy ízlésének megfelel. Én kifejezetten csakis sósan szeretem, mert így érzem az igazi lángos ízét.
Jóétvágyat !

Nincsenek megjegyzések: