2012. augusztus 24., péntek

Yachtklub konyhám

Nyári hűsító levesek!
Nincs semmikülönös dolog, csak élvezzük ezt a finom nyári hangulatot. Sétálok Gyopároson a parkban (mármint a vasútállomás utáni kis parkrészben). Ez már valami! Még jóféle padok is vannak.
Ha körbefordulok, akkor mehetek ebédelni a Fehér Hattyúba (közel van ide!), a Hotel Corvus Aquabá,a Hotel Napsugárba, s még van néhány kínálat. Most nem megyek, mert úgy döntöttem magam főzök a yachtklubban. Hogy hol a yachtkulub ez a rejtély. Valamikor volt itt a 30-as években két jóféle vendéglő, Emlékeimben felidézem, s játszom a képzelettel.
Úsznak vaníliás illatok a fák lombjai alatt. Napernyők mögé bújva sétálnak a csodálatos asszonyok, s miközben szerelmes praktikákat szőnek, mellé szerelemgerjesztő leveseket - ételeket főznek. Puha, aranyos kezeikkel megsíimogatnak és repülök, repülünk térben és időben.
Űsznak az emlékek, s én velük együtt lebegek, szeretem ezt.
Citromleves rizzsel
(0,5 kg csont, 1 marék rizs, 1 fej közepes vöröshagyma, 1-1 szél sárgarépa és petrezselyem, 1 csokor citromfű, só, bors, 4 citrom leve, 2 citromot belefőzünk.
Húsos csontból (disznóhús, de bármi lehet!) alaplét főztem, amibe tettem 1 sárgarépát, 1 fej vöröshagymát, petrezselyemgyökeret, sót, borsot, citromfüvet, két citromot karikára vágva (amikor felfőtt a citromkarikákat ki kell venni, mert másként megkeseríti a levest!).
A levesbe belefőzzük a rizst és citrommal savanyítjuk ízlés szerint.

Nincsenek megjegyzések: