2011. május 7., szombat

Minden napra más leves

Rebarbara leves
Valójában májusra úgy kiéhezik az ember a frissen termett zöldre vagy gyümölcsre, hogy már nem is kiván mást enni. Egyszerűen nem esik jól. Ha van kiskert, akkor már szedhettünk sóskát, komlót, levesnek, sőt salátát is. De erről már írtam. Ha nincs, irány a piac, beszerezni a tavaszi ételnek valót. Gondoltam, mert úgy tudtam, hogy eltűnt a kertünkből a rebarbara, ültetek egy pár sort, egy tasak magot vettünk. Az bőven elég lesz. De aztán csoda, s lám előkerült a fekete nadálytő és a medvehagyma szomszédságában egy szép tő rebarbara. Van is rajta éppen annyi levél, hogy szárából ma lesz egy jó kis gyümölcsleves. Öt szár került le a tőről, a levelet letőrtük, az nem ehető. A szép szárakat (levélnyelek) mosás után, meghámoztam vékonyan nagyon, kis kockákra daraboltam, s cukros vízben (édesítős) puhára főztem, de ne menjen szét. Ezután már csak ízesíteni és besűríteni kell.
Íme a hozzávalók: 5 levélnyél, 2 tojás sárgája, 2 kávéskanál liszt, só, késhegynyi őrölt fahéj meg szegfűszeg, egy csomag vaníliás cukor, 10 dkg cukor. A kellékekkel besűrítjük, s hidegen tálaljuk. Ha van kedvünk a tojás fehérjéből készített habgaluskával feldobhatjuk a levest.

Nincsenek megjegyzések: