2010. július 10., szombat

Nyári lecsós sertéstarja

Itt a nyár, s bár a rossz idő ugyancsak megdrágította a nyári zöldségek árát, de azért hátha sikerül összehozni egy finom ebédet vagy akár társasági vacsorát is, s ehhez igen jónak találom a lecsós tarját, amihez adható még egy frissen főtt puliszka is.
Hozzávalók: sertéstarja, paprika, paradicsom, hagyma, olaj, só, bors
A tarját felszeleteljük nem túl vékony szeletekre, sóztam, borsoztam. A hagymát felkockázzuk. A paprikát kicsumáztam és daraboltam. A paradicsomot rövid időre forró vízbe tettem, majd kihalásztam, és miután kihűlt, meghámoztam.
Kevés olajat felforrósítottam, majd a hússzeleteket mindkét oldalukon hirtelen megpirítottam, hogy kérget kapjanak, ezután kivettem az olajból, félreraktam. Az olajon megdinszteltem a hagymát, majd beleraktam a paprikát, megsóztam és félpuhára pároltam. Ez után következett a hús és a paradicsom, az egészet lefedtem és készre főztem, gyakori kavargatás mellett. Puliszkát főztünk mellé, kicsit keményebbre a szokottnál.

Nincsenek megjegyzések: