2009. június 17., szerda

Kerti ajándékételek I.: Őzlábgombás tojás

A kert mindig meglep valamivel.
A tegnap késő délután őzlábgombát találtunk egy csoportban a kert egyik sarkában. Tüzetesen megvizsgáltam minden példányt, mert pár éve már nem gyűjtöttem gombát, s biztonságosan meggyőződtem, hogy ebből finom vacsora lesz. S nem is váratott sokáig magára, hiszen lassan estébe hajlott az idő.
Töprengtem mi is készülhetne az őzlábgombából. Aztán a lehető legegyszerűbb mellett döntöttem: őzlábgombás tojás, másként rántotta gombával és kolozsvári szalonnával.
S íme az elkészítése:
* Egy közepes fej makói hagymát vékony karikára szeltem, miután megtisztítottam.
* Két kis szelet kolozsvári szalonnát felcsíkoztam.
* A gombát alaposan megmostam, lecsepegtettem, a tönköket felkarikáztam, a gyönyörűséges kalapokat kis darabokra tépdestem, nem vágtam.
* A hagymát és szalonnát egy késhegynyi vajon igen kicsi tűzön elkezdtem ízasztani-pirítani. Szép lassan engedte a zsírját, s fonnyadt üvegesre a hagyma. Amikor már kellően kiengedte magából a zsiradékot a szalonna és a hagyma is üvegesedett, akkor rátettem a gombát, s pároltam tovább, igen lassan. Kevéske borsot frissen daráltam rá, sóztam egy leheletnyit.
* Végül ráborítottam a felvert tojásokat, s készre sütöttem. A tojással laza, lágy állagú, ízlésem szerinti rántotta lett, mellé otthon sütött komlóspárral készült kenyeret ettünk, s hagyományos, régies, de ízletes cukros-ecetes salátát.
FINOM VOLT!

Nincsenek megjegyzések: