2009. május 20., szerda

Komlóhajtásos rántotta

Olvastam valamelyik gasztróblogon, hogy nagyon finom a komlóhajtás a maga valóságában. Kicsit kételkedtem, mert a kertünkben van egy tő komló (a virágot én a hagyományos orosházi kenyér sütéséhez használom rendszeresen, erről is majd szólok egyszer...), s nézegettem a hajtásvégeket, mert abból ilyenkor bőven van, hát elég érdesnek tűnt.
Mindegy, ki kell próbálni döntöttem el. Szedtem egy jó maréknyi zsenge hajtást, megmostam, lecsepegtettem. Kicsi kolozsvári szalonnát felkockáztam, aztán egy mokkáskanálnyi olajat öntöttem a serpenyőbe, s a kis kockákat megpirítottam. Amikor már engedni kezdte a zsírját (mert lassú tűzön kell pirítani), hozzáadtam a megmosott, komló hajtásokat, s mellé tettem még 3 db mosott pitypang levelet is. Fonnyasztottam, s ráütöttem a két tojást. Elkevertem, s komlóspárral kelesztett itthon sütött kenyérrel jót reggeliztem. Mellé jól esett a hűtőben hidegen tárolt savanyúkáposzta-lé üdítőnek.
Most már megyek a kertbe, egy kicsit dolgozgatni.
Délután megtekintem az új könyvem:Az orosházi libalakoma tördelését, mielőtt a nyomdába kerülne. Ha minden igaz az I. Orosházi Libafesztiválra meg is jelenik. Ízletes falatok leírása mellett olvasható lesz benne az orosházi libatartásról, a Márton-napi hagyományokról és sok minden másról is.

Nincsenek megjegyzések: