2009. december 31., csütörtök

100 kihagyhatatlan étel!

Egy pesti séf inyenc elmélkedései
A kispadon láttam (majdnem) ezt a listát, a Very Good Taste Blog állította össze a száz kihagyhatatlan ételről. Aranyos, de túlságosan angolszász volt, ezért átszabtam. (A gulyás és a nokedli már benne volt, sőt, a savanyú káposzta is) Közben kiderült, egy konyhamalac vagyok. Végre hazataláltam. Az angol blog játékának lényege, mindenki másolja saját blogjára és töltse ki, bold amit evett már, áthúzva amit nem is fog. 76 pontot gyűjtöttem, és egyetlen dolgott nem kóstolnék meg szívesen.
(Én nem tudom hogy vagyok ezzel, de kékkelk odaírtam, amit én gondolok!)
1. Vadhús - Imádom, rendszeresen készítek, főleg őzet (Szeretem:őz, vaddisznó, nyúl, fácán, vadkacsa, vadliba, amit már ettem!)
2. Csalántea - valahogy kimaradt (Rendszeresen iszom, a cukorra jó és egészséges!)
3. Huevos rancheros - még szép, félig mexikói volnék (Nem értem!)
4. Tatár bifsztek - szeretem és elég jót tudok keverni, olívaolajjal, tojás nélkül ( Nem szeretem a nyers húst, a fiam eszi, én még soha nem kóstoltam meg!)
5. Casu Marzu - kukacok érlelte birkasajt, hát nem hívogató? (Hallottam róla!)
6. Véres hurka- a kedvenc töltelékárum, még a kolbásznál is jobban szeretem, csakis zsömlés töltelékkel (Ettem már!
7. Sajt fondü - jójó, de nem hat meg vérig (Nagyon finom körtével és kis rozskenyér kockákkal)
8. Ponty - egyszer kapnék olyat, ami nem pocsolyás, ritkán veszek (Igen, de jól kifilézve!)
9. Borscs - fűszeres káposztás cuccokból bármennyit (Jöhet!)
10. Humusz - hú, jó fokhagymásan
11. Tintahal - igeeen, akármennyit, bármikor!!!
12. Pho leves- brrr, de a ramen igen
13. Mogyoróvajas - dzsemes szendvics- Az Égő Ákos miatt volt, a kalóriadús minőségi éhezés tökéletes példája, de rá lehet állni
14. Lazac szasimi - A halevés teteje, jó lazac magában, nyersen, egyedül, mert néha jó érezni a dolgok igazi ízét
15. Hamburger utcai árustól - lehetőleg csalamádéval
16. Pálpusztai - nem kezdő ízlelőbimbóknak való huncutság
17. Szarvasgomba - több pénzt kéne keresnem, sokkal többet, többet vehetnék belőle, a hajamra is ezt kenném
18. Camogliese - Camogli helyi édessége, rumos-diós-narancsos mese

19. Sertéshúsos gőzölt tésztabatyuk - A Momotaroban mindig ezzel ölöm meg magam
20. Focaccia - Ligúria pizzatésztája, olajos, sós, egyszerű és lehengerlő
21. Vad lazac - fényévekre a tenyésztett társaitól, vadállati szépség
22. Friss, vad erdei gyümölcsök - Ó csak ne lennének olyan vérszívó vámpírok a Nagycsarnok cigányasszonyai, mert más forrást nem ismerek (Erdélyben minden évben eszem, az idén az áfonyát el is klészítettük, s hazahoztuk az áfonyalekvárt. Isteni!)
23. Libamáj - említettem már, hogy többet kéne keresni? (Kedvencem! De....)
24. Rizs babbal - Brrr, Mexikóban, ott megy nagyon, -moros con cristianos- nem vagyok köretes (Igen)
25. Disznósajt - annyira fokhagymásan, hogy elforduljanak tőlem (Megvagyok nélküle, ha muszáj megeszem)
26. Nyers atomerős paprika magában - sok gyerekes fogadáson vagyok túl. Magyarnak lenni kemény feladat külföldön (is) (Hát nagyon szeretem a csípős paprikát, de azért nem magában és marokszámra!)
27. Dulce de leche - Flan mellé muszáj, szoktam főzni is.
28. Osztriga - sok pénzt akarok, rengeteget!!!
29. Baklava - egyszer kapnék egy igazán elázott, finomat
30. Bagna cauda- a nehéz olasz hegyi koszt szép példája
31. Wasabi - főleg a lazac nigirihez csípem
32. New England-i kagylóleves cipóban- disznózsírral készítik, tejszínesen, jöhetne
33. Sós lassi - inkább édesen
34. Savanyúkáposzta - hajajaj ( Bárhogy elkészítve! Jöhet!)
35. SörSprite - áh, nem jó, de rosszabbra számítottam
36. Konyak vastag szivarral - ... +csoki
37. Délutáni teázás - ó ez még kimaradt (Igen, de be kell vezessem az ötórai teát!)
38. Marhanyelv - hát nem finom? pláne füstölve?
39. Gumbo -ez a leves is nagyon érdekelne
40. Ökörfarok - kedvenc koncom a marháról
41. Kumisz - tudni kell milyen, amire minden messziről jött azt mondja: rémes
42. Egész rovarok - már ezen is túl vagyok, borzasztó némber...
43. Phaal/Vindaloo - Mindig ezek a fogadások, így esett meg ez is, a Vindalooval együtt, állítólag ezek a legcsípősebb fogások a világon
44. Kecsketej - néha azt veszek tehén helyett, Fuchs, Nagycsarnok
45. Maláta whisky legalább húszezer forintos üvegből - volt egy rongyrázós pasim, nem szeretem a whiskyt
46. Fugu - pedig érdekelne, de Japán még csak tervben sincs
47. Csirke tikka masala - ó hogyne
48. Angolna - a busa után a legszemetebb halhús, bénaaa
49. Krispy Kreme Doughnut - A Dunkin is ér, mindkettőt ettem, igazi szemét kaja
50. Tengeri sün - pastára, csak úgy, a tengerből kikapva, nyersen, hmmm
51. Kaktuszgyümölcs - Mexikóban ezt tolják a diétázó csajok, ott sose szoktam diétázni
52. Umeboshi- fura sós szilva
53. Túró édesen - ki kell próbálni mindenkinek, hogy gyűlölhesse, de Kelet-Európa imádja (Isteni az ordás palacsinta kaporral)
54. Bakalá/Stoccafisso - A tőkehal, főleg a tartósított az egyik legtöményebb halíz, bűzlik, de finom, kötelező utána egy keserűlikőr...
55. McDonald's Big Mac Meal - igen, de nem emésztettem meg
56. Nokedli/galuska - nem is tudom, lehet, ja igen, ettem már... (Igen, minden mennyiségben!)
57. Martini-koktél - a vodkamartinit még szeretem is, a gin nem ízlik
58. 8% fölötti alkoholtartalmú sör - egészen biztos, de hogy minek, hol, mikor?
59. Poutine - nem ismertem
60. Szentjánoskenyérfa chips - ezt se
61. S'mores - a mályvacukor élményeim alapján ez nem is igazán érdekel
62. Borjúmirigy - Ó igen és most milyen divatos, nemsokára veszek, és magam is elkészítem
63. Mész - lol, de nem olyan furcsa, a tortillához kilószám adnak, meg a kismamák is tolják
64. Currywurst- minden kolbász érdekel
65. Durian - állítólag irgalmatlan lábszaga van, érdekes
66. Békacomb - teljesen érdektelen
67. Churros- imádom, a magyar ördögpirula is ér, nagyon hasonló spanyol édesség
68. Haggis - nagyon érdekel
69. Sütőbanán - Megint Mexikó, egészen érdekes, banán íz édesség nélkül
70. Chitterlings, vagy andouillette - bélleves, igazán izgalmas
71. Gazpacho - kell hozzá a meleg, a levegő, a zaj, magában elég sápatag
72. Kaviár és blini- nem keresek elég jól, amúgy minden nap, reggelire mondjuk
73. Abszint - eh, minden kamasznak muszáj kipróbálnia, hogy megtudja, nem történik semmi
74. Vodka vizes pohárból sós heringgel - hozzá Moszkva -20 fok, már tervben van az élmény
75. Elütött tetem - Saját gyártású fácánt, hülyeség otthagyni, de találtnak nem látnék neki (Én is így vagyok)
76. Baijiu or shaojiu - a távol-keleti alkoholgyártás termékeivel eddig csak bajaim voltak, de megkóstolnám
77. Bolti torta/pite - az olaszok elég jól nyomják a bolti pitéket, itthon nem kéne (NEM szívesen, iunkább nem!)
78. Csiga - csak ne nekem kelljen elkészíteni, broáfka (Nem)
79. Lapsang souchong - ez lehetett, Kínából kaptam, rettenetesen erős volt, éreztem ahogy feketére festi a fogaimat
80. Gyomorkeserű - Unikum is ér... (Igen)
81. Tom yum - ezt nem ismertem (Én sem)
82. Eggs Benedict ( muffin húsos szalonnával, tojással és hollandi mártással)- botrányosan jól hangzik, egyik reggel legyártom (Isteni!)
83. Surströmming erjedt hering, rémesen hangzik, de megenném (Nem!)
84. Kóstoló-menü egy háromcsillagos Michelin étteremben - de jó is lenne (Ajaj!)
85. Kobe/wagyu marha - alig várom a napját
86. Nyúl - pár hete posztoltam is
87. Gulyás - hehe, ennyire vittük
88. Virág - cukkinivirág levesnek, mindjárt szezon lesz! (Rántott tök-, cukkini- és egyéb virág finom csemege)
89. Ló - ez nem fog összejönni (Magyar totemállat! Szent állatot nem eszünk!)
90. bikatök - hogy mindenki megtudja, nem nagy szám, csak az eredete érdekes
91. Löncshús - pár hete az egész hazai választékot végignyaltam, brrr
92. Hakárl - Az izlandiak rohasztott cápahúsa minden ételnél jobban érdekel
93. Rózsa harissa - ez nagyon érdekelne
94. Harcsa - ár-érték arányban a kedvenc édesvízi halam ( Isteni!)
95. Mole poblano Csípős-csokoládés fűszeres csirkehús- van a hűtőben alap, annyira nem szeretem
96. Lox/Gravlax kaporral pácolt lazac- hmm, már készítettem is, mennyei
97. Lobster Thermidor Homárhús a tojássárgájával és konyakkal/sherryvel a páncéljába visszatöltve - hú, pedig ez ízlene 98. Puliszka - polentaként, puliszkaként, megfojt, megöl, meghízlal ( Nagyon szeretem, főleg a juhrúrós puiliszkát, de pörkölt mellé is isteni!)
99. Jamaican Blue Mountain coffee - kimaradt
100. Tiramisu - lehetőleg olasz háznál, de szoktam lerakni én is
+1. egy kilós, véresre sütött porterhouse szték, érlelve, de pácolatlanul, éppenhogy sózva...
És Önök, mivel egészítenék ki?

Nincsenek megjegyzések: