2013. szeptember 13., péntek

Kalauz

Pogramok - gasztronómia
http://www.fesztivalkalauz.hu/index.php/option/naptar/task/details/faz/23557
OROSHÁZI TÁNYÉROS főzőverseny szeptember 28 Hotel Alföld Gyöngye.
A versenyzők a híres orosházi tányérost kell megfőzzék, amit Tercsi József a hajdani Alföld Szálló  séfje készített. A második Alföld Szálló épületének avatására készült ez az étel, ami egyfajta raguleves, az orosházi disznótorok alkalmából főzött levesek nyomát követve, bár attól sokmindenben eltér. Ezen receptben marhahús viszi a főszerepet, az orosházi disznótoros levesben a disznóból került a levesbe nyelv, húsdarabok és máj is. Tercsi József 1983-ban leírta nekem, mivel ő vezette a Táncsics gimnáziumban a hetente tartott Főzőcske tanfolyamot. Ott megfőzték ezt is többek között. A tanfolyam zárásakor Tercsi József által összeállított receptesfüzetet minden résztvevő megkapta. Ez ma már kúriózum,talán az én példányomon kivül nincs senki másnak belőle, hiszen akkor 20 példányban készült sokszorosított eljárással jelent meg, s ahogy tudom nem őrizte meg senki Nekem ez becses ereklye. A recepteket Tercsi József írta le, és így került ide az orosházi tányéros. Szerintem ez abszolút hiteles leírása a levesnek, amelyet ma már sokféleképpen főznek Orosházán.
Az Ízes Orosháza című könyvemben közlöm azt a receptet, amit maga Tercsi József írt le anno 1983- ban- Ez a leírás birtokomban van, s az került a könyvembe is. Egykoron az "új Alföld Szálló megnyitóján magam is ott voltam, s én is ettem a levesből. Mennyei volt.
Jó főzést a versenyzőknek!

Nincsenek megjegyzések: